WisFaq - de digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs
Ga naar WisFaq!

Links

Algemeen   Algebra   Analytische meetkunde   Bewijzen   Braille   Breuksplitsen   Complexegetallen   Cryptografie   Denkactiviteiten   Differentiaalvergelijking   Differentiëren   Docenten   Fibonacci en gulden snede   Formules   Fractals   Functies en grafieken   Gecijferdheid   Geschiedenis   Getallen   Grafen   Integreren   Kansrekenen   Kansverdelingen   Krommen   Lineaire algebra   Numerieke wiskunde   Nummerborden   Platonische lichamen   Praktische opdrachten   Puzzels   Rekenen   Rekenmachine   Rijen en reeksen   Ruimtemeetkunde   Software   Statistiek   Telproblemen   Tovervierkanten   Vergelijkingen   Verzamelingen   Vlakkemeetkunde   Wiskunde en kunst  


Rijen en reeksen

Sloane's On-Line Encyclopedia of Integer Sequences

The On-Line Encyclopedia of Integer Sequences® (OEIS®). Enter a sequence, word, or sequence number... Een grote verzameling rijen en reeksen, eenvoudig zoeken met verwijzingen.
 
Rijen en reeksen (somrijen) Rijen en reeksen (somrijen)
Dit is een overzicht van het werken met rijen en somrijen en het toepassen ervan bij discrete dynamische modellen op het niveau van de bovenbouw VWO. Er wordt van uitgegaan dat je met rijen op een grafische rekenmachine (GR) kunt werken.
 
Does 1+2+3... really equal -1/12?
A Numberphile video posted earlier this month claims that the sum of all the positive integers is -1/12. Is it true?
 
Series Sums of the Powers of the Natural Numbers and Bernoulli Numbers
The work on the sums of the natural number power series was largely done by the Swiss Jacques Bernoulli (1654-1705). In English, he is sometimes referred to as James Bernoulli, and in German, as Jakob Bernoulli. There are probably about a dozen famous Bernoullis in mathematics or physics, and at least two named Jacques!
 
Somrijen Somrijen
Op deze pagina's komt een project over somrijen. Somrijen vormen een heel rijk onderwerp. De bedoeling is een serie te maken die steeds wordt uitgebreid.
 

© 2005 WisFaq-digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs