De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Re: Re: Re: Re: Romaans venster

 Dit is een reactie op vraag 74111 
Ja ik snap alles maar hoe kan -6/2·(-1/2 - $\pi$/8) gelijk zijn aan 24/$\pi$+4?
Als ik -6/ 2·(-1/2 - $\pi$/8) doe dan krijg ik helemaal niet 3,36...
Pfff deze oefening is echt moeilijk!
Sorry voor al mijn vragen!

Emily
2de graad ASO - zaterdag 18 oktober 2014

Antwoord

Dat gaat zo:

$
\large\begin{array}{l}
\frac{{ - 6}}{{2\left( { - \frac{1}{2} - \frac{\pi }{8}} \right)}} = \\
\frac{{ - 6}}{{ - 1 - \frac{\pi }{4}}} = \\
\frac{6}{{1 + \frac{\pi }{4}}} = \\
\frac{{24}}{{4 + \pi }} \\
\end{array}
$

..en bij een rekenapparaat niet de haakjes vergeten?

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zaterdag 18 oktober 2014



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3