De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Irrationale vergelijkingen

 Dit is een reactie op vraag 70903 
Hoi ik ben stijn weer en heb jullie daarjuist en vraag gesteld. Bedankt om deze vraag te beantwoorden. De laatste stap van het antwoord was:
100-x 2=(-4x/3)2
tot hier was mijn berekening ook gelukt het is vanaf hier dat ik fout zit kunnen jullie mij nog een beetje verder helpen? Danku.

Stijn
Student Hoger Onderwijs België - woensdag 18 september 2013

Antwoord

Nou vooruit een klein beetje nog dan

$
\begin{array}{l}
100 - x^2 = \frac{{16x^2 }}{\begin{array}{l}
9 \\
\\
\end{array}} \\
900 - 9x^2 = 16x^2 \\
900 - 25x^2 = 0 \\
\end{array}
$

Zo moet het toch wel lukken denk ik?

mvg DvL

DvL
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 18 september 2013
Re: Re: Irrationale vergelijkingen



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3