|
|
\require{AMSmath}
Re: Vergelijking
Ik begrijp niet hoe u de laatste stukje van de formule heb opgelost bij de tweede methode haakjes weg werken.
na +100 komt + (x-2)/0,135
hier komt u uit 200/27X en dit wordt dan -400/ 27
Ik begrijp niet hoe u tot die uitkomst komt.
ik had zelf 0=20x-40=5x-10+100+1x-2/01,35 26x+(48/0,135) 26x+355,6 -355,6=26X Maar dit is fout en kom niet op de juiste antwoord uit.
Saar
Student hbo - woensdag 21 maart 2012
Antwoord
Ik heb 1/0.135 vervangen door 200/27 en ik neem even aan dat je daar geen probleem mee hebt. Zo ja, reageer dan even.
Het laatste stukje is dan nu 200/27 · (x - 2) en als je dit uitwerkt krijg je toch 200/27·x - 200/27 · 2 ? En het laatste getal is dan die 400/27 waarover je het hebt.
Als ik kijk naar de aanpak die je zelf hebt geprobeerd, dan maak je de volgende fout. Na het verdrijven van de haakjes staat er 20x - 40 + 5x - 10 enz.
Maar jij zet na het getal 40 meteen een is-gelijkteken. Bovendien (en dat is kwalijker!) verander je de laatste breuk.
Er stond in de opgave (x-2)/0.135, dus zowel de x als de 2 worden gedeeld door 0.135.
Doordat jij doorgaat met x - 2/0.135 'ontsnapt' de x ineens en die wordt dan ook niet meer gedeeld door 0.135.
Helder?
MBL
|
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 21 maart 2012
|
|
home |
vandaag |
bijzonder |
gastenboek |
statistieken |
wie is wie? |
verhalen |
colofon
©2001-2024 WisFaq - versie 3
|