De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
|||||||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Re: Leerlingenraad
Het antwoord op 1 begrijp ik niet. De functie van de kinderen in de raad is niet gegeven en dus, naar ik aanneem, identiek. Dat betekent toch dat het koppel (jan, piet) gelijk is aan het koppel (piet, jan)? AntwoordHet gaat er (bij 1) niet om of het koppel nu wel of niet gelijk is. Het gaat om het aantal manieren waarop je zo'n koppel kan krijgen. Dat kan op twee 'echt' verschillende manieren. Eerst een Z en dan een N of eerst een N en dan een Z. Het (eind-)resultaat ZN en NZ kan je dan wel opvatten als 'hetzelfde' maar ze zijn op een andere manier tot stand gekomen en dat telt!
home | vandaag | bijzonder | gastenboek | statistieken | wie is wie? | verhalen | colofon ©2001-2024 WisFaq - versie 3
|