De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
|||||||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Re: Vereenvoudig tot een breuk
oke de eerste 2 snap ik nu al.. maar de laatste... hoe kom je aan x2y-xy2, dat snap ik nog niet helemaal... AntwoordBij het derde voorbeeld van de vorige vraag was het idee is om te zorgen dat de noemers gelijk worden zodat je de uitdrukkingen op kan tellen. Als de ene noemer xy-y2 is en de ander x2-xy dan kan je daar in beide gevallen x2y-xy2 van maken. Dat is wel een beetje een gelukje en wel handiger... Dus vraag je in dit soort gevallen af 'hoe maak ik de noemers gelijk'. Soms kan dat op een handige manier, maar soms ook niet....
home | vandaag | bijzonder | gastenboek | statistieken | wie is wie? | verhalen | colofon ©2001-2024 WisFaq - versie 3
|