|
|
\require{AMSmath}
Correlatie
Na in invoering van de gegevens in SPSS kwam dit eruit. Het gaat hierbij het kijken of er een verband is tussen het opleidingsniveau en de kennis die de leerlingen van duurzaam toerisme hebben. Ik heb moeite met de interpretatie van de onderstaande gegevens. Zover ik begrijp zijn alle uitkomsten niet significant, en is bij VMBO een middelmatig negatieve correlatie en bij Havo een zwak positieve correlatie en bij VWO een zeer sterk positieve correlatie. Hoe kan ik hier een conclusie uit trekken? Ik hoop dat u mij kan helpen, want dit is niet mijn sterkste kant en ik loop nogal vast. Alvast bedankt! Correlations Descriptive Statistics Mean Std. Deviation N wel begrip ,57 ,497 107 VMBO ,10 ,301 21 wel begrip VMBO wel begrip Pearson Correlation 1 -,645 Sig. (2-tailed) . ,117 N 107 7 VMBO Pearson Correlation -,645 1 Sig. (2-tailed) ,117 . N 7 21 Correlations Descriptive Statistics Mean Std. Deviation N HAVO ,29 ,463 21 wel begrip ,57 ,497 107 HAVO wel begrip HAVO Pearson Correlation 1 ,400 Sig. (2-tailed) . ,374 N 21 7 wel begrip Pearson Correlation ,400 1 Sig. (2-tailed) ,374 . N 7 107 Correlations Descriptive Statistics Mean Std. Deviation N wel begrip ,57 ,497 107 VWO ,62 ,498 21 wel begrip VWO wel begrip Pearson Correlation 1 ,091 Sig. (2-tailed) . ,846 N 107 7 VWO Pearson Correlation ,091 1 Sig. (2-tailed) ,846 . N 7 21
a.van
Student hbo - woensdag 11 april 2007
Antwoord
Zo zit daar geen verband in, dan houdt het verhaal ook meteen op. Maar heb je wel de juiste techniek gebruikt???? Pearson correlation zou betekenen dat je twee variabele met interval ratio meetniveau als input gebruikt hebt. Of dat zo is kan ik niet zien omdat je te weinig informatie over de variabelen geeft. Maar het zou zomaar kunnen dat daar iets niet goed gaat en dat je andere technieken zou moeten gebruiken (Chi kwadraat en Cramers V bijvoorbeeld). Met vriendelijke groet JaDeX
|
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 17 april 2007
|
|
home |
vandaag |
bijzonder |
gastenboek |
statistieken |
wie is wie? |
verhalen |
colofon
©2001-2024 WisFaq - versie 3
|