De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
||||||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Paired-sample T-TestIn mijn onderzoek heb ik de financiele risico percepties gemeten van consumenten op een 7-point Likert schaal. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van 4 producten als stimuli in zowel een traditionele aankoopvorm, als een nieuwe (minder tastbare: o.a. internet) aankoopvorm. Met behulp van de resultaten kan ik nu de gemiddelde financiele risico perceptie voor de traditionele aankoopvormen van de respondenten vergelijken met die van de nieuwe aankoopvormen. Ik heb gebruik gemaakt van 1 sample (1 groep respondenten) en deze geconfronteerd met een hypothetische aankoop van een product in allebei de aankoopvormen. Nu heb ik een hypothese opgesteld dat een product in een minder tastbare aankoopvorm (nieuwe) leidt tot een significant hogere financiele risico perceptie AntwoordIk heb gebruik gemaakt van 4 producten als stimuli in zowel een traditionele aankoopvorm, als een nieuwe (minder tastbare: o.a. internet) aankoopvorm.
home | vandaag | bijzonder | gastenboek | statistieken | wie is wie? | verhalen | colofon ©2001-2024 WisFaq - versie 3
|