Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

 Dit is een reactie op vraag 10755 

Re: Lijn delen door parabool

Dit antwoord helpt me al een eind in de goede richting, maar wat bedoelt u met "vrijheidsgraden"? En wat voor soort grafieken (voorbeelden?) ontstaan bij deze mogelijkheden? En maakt het uit of je een stijgende of dalende (-) lijn gebruikt, of is dit alleen een spiegeling van de grafiek in de x-as of y-as?
Ik hoop dat u (of anderen) hier verder antwoord op kunnen geven, alvast bedankt in ieder geval.

Emiel
Leerling bovenbouw havo-vwo - vrijdag 9 mei 2003

Antwoord

vertel eerst maar eens welke richting je opmoet voordat ik nog meer tijd investeer in het proberen te beantwoorden van je vragen. Wat wil je nu eigenlijk weten en waarom? Wees eens duidelijk...

groet Martin

PS: wat is de graad van een functie? dimensie...
wat is vrijheid? de mogelijkheid te kiezen...
samen: de mogelijkheid een dimensie zelf te bepalen...
ax+b heeft 2 vrijheidsgraden, nl a en b
cx2+dx+e heeft 3 vrijheidsgraden, nl c,d en e
en het quotient van de twee heeft niet 5 vrijheidsgraden (a,b,c,d en e) edoch slechts '4' (A,B,D en E). (4 is gequoteerd omdat het niet helemaal het juiste antwoord is maar voor jouw doelstelling is het goed genoeg...).

MvdH
vrijdag 9 mei 2003

 Re: Re: Lijn delen door parabool 

©2001-2024 WisFaq