De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Centrum- en spreidingsmaten

 Dit is een reactie op vraag 46680 
Sorry maar ik snap b nog steeds niet. Het wordt een vergelijking met twee verschillende onbekenden.
6.6= (6.4n+6.9n)/20
...en ik ben al niet zo'n ster in wiskunde :(:(:(:(:(:(

FK
Leerling bovenbouw havo-vwo - maandag 18 september 2006

Antwoord

Wat niet is kan nog komen natuurlijk...

Je was trouwens al aardig op weg... alleen kan je met n jongens in klas V5a het aantal meisjes schrijven als 20-n. En dat is dan wel 'dezelfde' n. Stel dat er in de klas 8 jongens zitten, dan zitten er 20-8=12 meisjes in de klas.. snap je?

Je krijgt dan:

q46683img1.gif

De 'truuk'? Als er n jongens zijn dan zijn er 20-n meisjes... waarom? Tja... je bent een jongen of je bent een meisje... Maar ondertussen heb je dan wel gewoon één onbekende... en dan lukt het wel.

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
maandag 18 september 2006



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3