\require{AMSmath}
WisFaq - de digitale vraagbaak voor wiskunde en wiskunde onderwijs


Printen

Re: Re: Re: Re: Steekproefomvang klanttevredenheidsonderzoek

 Dit is een reactie op vraag 21209 
Hoi Jadex,

Het word mij zo langzamerhand duidelijker en vind het eigenlijk best gezellig zo (hoewel dat niet de bedoeling is). Alle formules heb ik voorgelegd aan mij docent en die is akkoord al snapt hij niet alles.

Kan ik met de chi-kwadraat ook de tevredenheid van vestigingen onderlingmet elkaar vergelijken??

Wat bedoel je nu met het steekproefverhoudingen vergelijken door te percenteren in een kruistabel. Is dit het herwegeb nee toch?

Sorry daar gaan we weer en je hebt gelijk je roept toch weer vragen op.

Met vriendelijke groet,

Gerard

gerard
Student hbo - woensdag 10 maart 2004

Antwoord

Werk je wel of niet met spss??

Je wil tevredenheid van de verschillende vestigingen vergelijken. Hoe dat kan hangt af van het meetniveau van de variabele tevredenheid.
Afhankelijk van je meetniveau kun je op verschillende manieren constateren dat die tevredenheid op de verschillende vestigingen niet gelijk is. Ik noemde aanvankelijk een chi-kwadraat toets maar wellicht zou je beter een variantieanalyse kunnen gebruiken. Dat hangt echter af van hoe deze tevredenheid gemeten is.
Zo'n chi-kwadraattoets is bruikbaar indien je de totale tevredenheid gemeten hebt op een Likertschaal (zeer ontevreden-...... -zeer tevreden) Wanneer je de medewerkers een raportcijfer hebt gegeven op een schaal van 1 tot 10 is een variantieanalyse waarschijnlijk beter bruikbaar.
Zonder inzicht in je data is dat best lastig kiezen.
Percenteren in een kruistabel is heel iets anders als herwegen. Gezien deze vraag zegt de chi-kwadraat analyse je blijkbaar niets.

Met vriendelijke groet

JaDeX


vrijdag 12 maart 2004

 Re: Re: Re: Re: Re: Steekproefomvang klanttevredenheidsonderzoek 

©2001-2024 WisFaq