Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

Transformatie van een 3d vector

Ik probeer een 3d ruimtespelletje te maken, maar ik weet niet goed hoe ik de besturing moet maken. Elk ruimteschip ( en het kamerastandpunt). Heeft twee vectoren (met de oorsprong in het miden van het schip), waarvan 1 de richting aangeeft en de andere de bovenkant. Om mijn schepen goed te kunnen draaien moet ik het volgende weten.

ik heb twee 3 dimensionale vectoren: a en b. Ze hebben bijde lengte 1 en staan onder een hoek van 90ï¿1/2. Nu wil ik vector a draaien om de as die in dezelfde richting staat als vector b, over hoek n (graden of radialen maakt me niet uit)

Peter
Student universiteit - zaterdag 20 oktober 2007

Antwoord

Eenvoudigste oplossing. Neem c het uitwendig product van a en b. De lengte van c is ook 1 en deze vector staat loodrecht op a en b. Je nieuwe vector is nu acos(n)+csin(n).

os
zondag 21 oktober 2007

©2001-2024 WisFaq