De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Methoden om gebouwen op te meten

Ik moet een toestel bedenken waarmee ik de lengte van een gebouw mee op kan meten. Ik kom niet verder dan een koker, dan moet ik in de koker kijken. ik moet op zo een grote afstand staan zodat ik het hele gebouw zie (als ik door de koker kijk) en dan blijf ik staan. ik meet dan de afstand tussen mij en het gebouw en daarna meet ik de hoogte van de koker. Ik deel de afstand van het gebouw tot mij (laten we dat x noemen) met de hoogte van de koker (laten we dat y noemen. het word dus x/y. als ik dit heb gedaan kom ik wel in de buurt van de werkelijke hoogte, maar of dit klopt weet ik niet. kennen jullie ook andere methodes en/of nog meer bruikbare sites

alvast bedankt s valejo

s vale
Leerling bovenbouw havo-vwo - donderdag 3 april 2003

Antwoord

Als ik me niet vergis is dit toch al een klasseverdeling? Overgens is niet helemaal duidelijk wat de grenzen zijn... Wat is een JUISTE klasseverdeling? Tja.... ik hoop niet dat je bedoelt dat alle klassen even breed zouden moeten zijn, want dan krijg je (in dit geval) vreemde dingen. Volgens mij mag de klassebreedte best per klasse verschillend zijn. Dat is ook wel aan te raden omdat je hier een groot bereik hebt en ofwel heel veel klassen krijgt ofwel veel informatie verliest.

Het hangt natuurlijk erg af wat je er mee wilt! Voor een beeld van de 'verdeling' zou dit volgens mij best kunnen voldoen:

0-100
100-1000
1000-10000
10000-100000
100000-

(of iets vergelijksbaar)
Je krijgt dan toch een goed beeld.
Maar nogmaals: de vraag is wat wil je met de klasse verdeling? Voor berekeningen hoef je geen klasseverdeling te maken, want je hebt toch alle gegeven!?

Zie De hoogte van een toren

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 8 april 2003



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3