De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: De lengte van de paden

 Dit is een reactie op vraag 92048 
Het was bijna gelukt maar ik snap even niet meer hoe ze op die $-8x$ komen?

Swen
Leerling bovenbouw havo-vwo - maandag 26 april 2021

Antwoord

Even de haakjes wegwerken:

$
\eqalign{
& BE = \sqrt {\left( {4 - x} \right)^2 + 2^2 } \cr
& BE = \sqrt {16 - 8x + x^2 + 4} \cr
& BE = \sqrt {x^2 - 8x + 20} \cr}
$

Toch?

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
maandag 26 april 2021



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3