De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  prikbord |  gastenboek |  wie is wie? |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ's
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Re: Re: Bereik

 Dit is een reactie op vraag 85834 
Bij x = 1,5 zit een maximum. Hoe moet ik weten waar hij stijgt en daalt? Ik moet ook de co÷rdinaten van het buigpunt bereken, heeft dit er misschien mee te maken?

Kaylee
Leerling bovenbouw havo-vwo - dinsdag 13 maart 2018

Antwoord

Wat zegt je boek over het verband tussen het teken van de afgeleide en stijgen/dalen van de functie? En hoe weet je dat daar een maximum zit?
Aan het buigpunt zijn we nog niet toe; heb je het bereik al bepaald?
Als bij $1{,}5$ inderdaad een maximum zit weet je nu al iets over het bereik.

kphart
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 13 maart 2018
 Re: Re: Re: Bereik  



klein |  normaal |  groot

home |  vandaag |  bijzonder |  twitter |  gastenboek |  wie is wie? |  colofon

©2001-2018 WisFaq - versie IIb