|
|
\require{AMSmath}
Statistiek en kansrekenen
Bij onze leerkracht moeten wij bij kwantitatief als bij kwalitatief een onderscheid maken tussen continue/discreet EN ordinaal/nominaal. Kunt u even nagaan of onderstaande antwoorden kloppen? Bedankt!- in een klas wordt de lengte van elke leerling gemeten:
kwantitatief ordinaal continu - een gemeente vraagt aan inwoners hoeveel fietsen ze hebben:
kwantitatief ordinaal discreet - in een klas wordt de kleur van de ogen genoteerd:
kwalitatief nominaal discreet - aan 100 leerlingen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over het eten op school (slecht-voldoende-goed):
kwalitatief ordinaal discreet - welke tablet is het best geschikt voor onderwijsdoeleinden
kwalitatief nominaal discreet - hoe beoordeel je jouw kennis van wiskunde (goed, matige, zwak)
kwalitatief ordinaal discreet - hoeveel euro spendeer je maandelijks aan aankopen op jouw mobiel toestel
kwantitatief ordinaal discreet - hoe kom jij naar school
kwalitatief nominaal discreet
Tim B.
2de graad ASO - maandag 1 juni 2015
Antwoord
Volgens mij prima - soms is er wel discussie mogelijk. Ik heb één kritiekpunt:- welke tablet is het best geschikt voor onderwijsdoeleinden
kwalitatief nominaal discreet Ik zou zeggen dat dit ordinaal is.
Groet,
|
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
maandag 1 juni 2015
|
|
home |
vandaag |
bijzonder |
gastenboek |
statistieken |
wie is wie? |
verhalen |
colofon
©2001-2024 WisFaq - versie 3
|