De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Nulpunten en niveaus

 Dit is een reactie op vraag 68083 
Beste,

bedankt voor uw snelle antwoord. Het is nu wat duidelijker. Alleen nog bij vraagje C) dit is een tweedegraadsvgl dus ik los dit op met discriminant.
Dit staat althans als hint in de oplossing.
Maar dan krijg ik als discriminant. 1+4z+4y . Hoe moet ik nu dan verder?

bij vraagje D) daar krijg ik een dalparabool. Mijn docent heeft tussen die dalparabool een + gezet en eronder een - en de + domein gearceerd. Ik kom namelijk het omgekeerd uit :(

jerke
Student universiteit België - vrijdag 3 augustus 2012

Antwoord

Die discriminant laat je gewoon staan, denk ik. Ik zou als expliciete oplossing dan schrijven:

x=$\Large\frac{1+\sqrt{4y+4z+1}}{2}$ of $\Large\frac{1-\sqrt{4y+4z+1}}{2}$

Zoiets?

Vraag d) geeft als antwoord het gebied onder de parabool y=x2-x+1.

q68095img1.gif

Geel in het plaatje. Zie boven voor de afleiding. Ik denk dat je docent met '-' het gebied bedoelt waar y kleiner is en met '+' het gebied waar y groter is. Dus helemaal goed!

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
vrijdag 3 augustus 2012



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3