De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Chi-kwadraadtoets

INLEIDEND VERHAAL:
Bestaat er bij studenten tussen de geslachten een verschil in prestaties? Een grote universiteit classificeerde alle studenten die in een bepaald jaar begonnen met een promotieonderzoek volgens de 6 jaar later bereikte
status. De gebruikte categorieën waren 'gepromoveerd', 'nog bezig' en 'afgehaakt'. Hieronder zijn de gegevens vermeld.

----------------------------------------------
Geslacht
-------------------------
Status Mannen Vrouwen
----------------------------------------------
Gepromoveerd 423 98
Nog bezig 134 33
Afgehaakt 238 98
----------------------------------------------

VRAAG:
Wat voor soort grafiek moet ik hierbij maken om de vraag te visualiseren? Is dit b.v. een staafdiagram met voor iedere status twee staven (een voor de mannen en een voor de vrouwen). Of moet het een gesegmenteerd staafdiagram worden met één staaf voor mannen en één voor vrouwen, en dan binnen ieder staaf de drie status-mogelijkheden. Wat denkt u dat geschikter is -- de relatieve of de absolute aantallen te tekenen?

José
Student universiteit - woensdag 2 maart 2005

Antwoord

Zelf vind ik deze wel mooi (Excel):

q34719img1.gif

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 2 maart 2005



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3