De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Lijn delen door parabool

 Dit is een reactie op vraag 10755 
Dit antwoord helpt me al een eind in de goede richting, maar wat bedoelt u met "vrijheidsgraden"? En wat voor soort grafieken (voorbeelden?) ontstaan bij deze mogelijkheden? En maakt het uit of je een stijgende of dalende (-) lijn gebruikt, of is dit alleen een spiegeling van de grafiek in de x-as of y-as?
Ik hoop dat u (of anderen) hier verder antwoord op kunnen geven, alvast bedankt in ieder geval.

Emiel
Leerling bovenbouw havo-vwo - vrijdag 9 mei 2003

Antwoord

vertel eerst maar eens welke richting je opmoet voordat ik nog meer tijd investeer in het proberen te beantwoorden van je vragen. Wat wil je nu eigenlijk weten en waarom? Wees eens duidelijk...

groet Martin

PS: wat is de graad van een functie? dimensie...
wat is vrijheid? de mogelijkheid te kiezen...
samen: de mogelijkheid een dimensie zelf te bepalen...
ax+b heeft 2 vrijheidsgraden, nl a en b
cx2+dx+e heeft 3 vrijheidsgraden, nl c,d en e
en het quotient van de twee heeft niet 5 vrijheidsgraden (a,b,c,d en e) edoch slechts '4' (A,B,D en E). (4 is gequoteerd omdat het niet helemaal het juiste antwoord is maar voor jouw doelstelling is het goed genoeg...).

MvdH
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
vrijdag 9 mei 2003
 Re: Re: Lijn delen door parabool 



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3