Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

 Dit is een reactie op vraag 72987 

Re: Re: Re: Re: De afgeleide

Ik kan het nog steeds niet helemaal volgen. Allereerst is het zo dat een kwadraat van een wortel het getal zelf is. Hoe kan het dan zijn dat bij de onderkant van de deelstreep, waar dus eigenlijk (√x2-2)· (√x2-2) staat. Daar het getal overblijft. Terwijl als je de breuk in de teller weg wilt halen je ook (√x2-2)·(√x2-2) doet, daar de onderkant ineens verdwijnt? Je zou daar dan toch ook het getal over moeten houden?

Solido
Student hbo - woensdag 14 mei 2014

Antwoord

Om wiskunde te doen moet je wel de basisvaardigheden beheersen!

Kijk 's naar Wortels in de noemer wegwerken of Wortels uit de noemer wegwerken.

WvR
woensdag 14 mei 2014

©2001-2024 WisFaq