Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

Lineair programmeren

Hallo,
Ik snap helemaal niets van lineair programmeren. Wat is het doel, wat doe je er mee? Er staat een hele vage uitleg in mijn module.

Ik moet nu ook gelijk r = 3x - 2y - 6 0 tekenen.
En nog 10 andere, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen.

nadien
Leerling bovenbouw havo-vwo - woensdag 21 mei 2008

Antwoord

dag Nadien,

Kun je de figuur met de volgende vergelijking tekenen:
3x - 2y - 6 = 0
De x en de y uit deze vergelijking staan voor de x- en y-coördinaten van de punten die op de grafiek liggen.
De grafiek verdeelt het hele vlak in twee stukken. We noemen dit vlakdelen.
Neem nu eens een punt dat niet op de grafiek ligt, bijvoorbeeld het punt (0,0)
Wat is de uitkomst van r = 3x - 2y - 6 in dit punt? Is dit positief of negatief?
Neem nog eens wat andere punten die in hetzelfde vlakdeel liggen als (0,0).
Wat valt je op als je die punten invult in r?
Wat is je conclusie?
Succes,

Anneke
woensdag 21 mei 2008

 Re: Lineair programmeren 

©2001-2024 WisFaq