Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

 Dit is een reactie op vraag 14049 

Re: Tweedegraadsvergelijking

De bedoeling was om de discriminant te zoeken en x.
Is dit niet altijd zo bij een tweedegraadsvergelijking ????

P.S. Dit zijn twee opgaven uit een werkboek van de school in verband met tweedegraadsvergelijking !

Johan
Ouder - maandag 8 september 2003

Antwoord

Nee hoor, dat is zeker niet altijd de bedoeling. Je kan ook extrema, afgeleiden, etc... zoeken. Of de grafiek tekenen. Het gaat er gewoon om dat je op een beleefde manier een vraag stelt en niet doet alsof wij een antwoordenboekje zijn. Ik hoop dat u dit begrijpt.

Als er meerdere letters in staan moet erbij verteld worden welke de veranderlijken zijn. De tweede vergelijking is namelijk ook kwadratisch in y.

1)
D=32*a*b+16*a2+16*b2
x1=-4*1/b
x2=4*1/a

2)
D=25*y2
x1=1/2*y
x2=-2*y



Koen Mahieu

km
maandag 8 september 2003

©2001-2024 WisFaq