De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Grafische rekenmachine

 Dit is een reactie op vraag 68363 
Het is inmiddels duidelijk. Waar ik nu nog in dubio over zit is het volgende: we zijn nu bij het hoofdstuk over permutaties/combinaties. De leerling hoort te beschrijven hoe een permutatie gevonden wordt op de GR. Voldoet hij/zij dan met het vermelden van bv 10nPr4 = 5040?

Gerke
Docent - woensdag 12 september 2012

Antwoord

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan het scheiden van wiskundetaal en rekenmachinetaal. Maar aangezien we voor bijvoorbeeld permutatie geen aparte notatie gebruiken moeten we misschien toch maar zo'n antwoord accepteren. Het is in ieder geval duidelijk wat de leerling gedaan heeft, dus ik zou zeggen dat hiermee wel voldaan is aan de eisen.

Maar dat is dan een kwestie van smaak en eigen inzicht...

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 12 september 2012



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3