|
|
\require{AMSmath}
Re: Symbolen en notaties
Ik heb in de onderbouw 'Moderne Wiskunde' als methode gehad, en in de bovenbouw voor Wiskunde A 'Getal & Ruimte'.
Die pijltje is niet aan bod gekomen, daarbuiten de notatie f: D$\to$R als domein (neem ik aan?) ook niet, dat E/epsilon-achtig symbool niet, de plotselinge introductie van alpha en beta als symbool die niet eerder gedefinieerd is is voor mij een raadsel (want eerst was er sprake van a en b, nu alpha/beta gaat het om een compleet ander formule ineens?), en dat is mezelf nu even beperkend naar die pagina.
Het is geen snelcursus, maar ik neem aan bedoeld als hulp op VWO/ASO-niveau.
Ik ben overigens wel onder de indruk van de snelheid van jullie reactie, dus dat was een aangename verrassing.
Tim
Leerling bovenbouw havo-vwo - woensdag 10 juni 2015
Antwoord
Tja, nu je er aan toevoegt dat je gewerkt hebt uit boeken voor WiA wordt het me duidelijker. De aard van je vragen deed me denken dat je in de B-stream zat. In WiA is het gebruik van symbolen zeker minder/anders dan in Wi-B. Alvast twee verduidelijkingen. Een notatie bijv. als [2,7] is de zogenaamde intervalnotatie en staat voor de verzameling van alle getallen vanaf 2 tot en met 7. Let wel: alle getallen, dus niet alleen denken aan 2, 3, 4, 5, 6 en 7 Ook wortelvormen, breuken, $\pi$ enz. Dat epsilonachtige tekentje betekent 'is element van' ofwel 'behoort tot'. In plaats van te schrijven '15 is een natuurlijk getal' kort men dat in tot 15∈$\mathbf{N}$ waarbij die hoofdletter N de verzameling natuurlijke getallen voorstelt, dus {1, 2, 3, 4, 5, .........} Aarzel in elk geval niet om te vragen naar de betekenis van symbolen die je niet kent.
MBL
|
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 10 juni 2015
|
|
home |
vandaag |
bijzonder |
gastenboek |
statistieken |
wie is wie? |
verhalen |
colofon
©2001-2024 WisFaq - versie 3
|