Beste Sebastien,
Is 't zo dat je er vanuit gaat dat je 't proefwerk kent omdat je de "kleine" toetsen wel goed gemaakt hebt? En omdat je denkt dat je 't kent er minder voor doet dan je eigenlijk zou moeten doen? Dan is de oplossing heel gemakkelijk: er meer tijd in steken en alle toetsen opnieuw maken (nadat je de theorie kent natuurlijk).
Maar hoe scoort de klas in 't algemeen voor overhoringen en proefwerken? Indien de klas goed scoort voor overhoringen (zoals jezelf) en ook minder goed scoort voor proefwerken, dan kan de oorzaak aan de toesten-maker liggen (misschien worden de toetsen wel door de wiskunde-sectie van je school opgesteld?). De lat wordt misschien te hoog gelegd bij de proefwerken? Een gesprek met je wiskunde-leraar of leerlingenbegeleider kan verhelderend zijn!
Conclusie: ga eerst bij jezelf te rade wat de werkelijke oorzaak is, en daarna kun jezelf maatregelen treffen (misschien a.d.h.v. de door mij gegeven tips?).
Groetjes,