De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Re: Re: Re: De afgeleide

 Dit is een reactie op vraag 72987 
Ik kan het nog steeds niet helemaal volgen. Allereerst is het zo dat een kwadraat van een wortel het getal zelf is. Hoe kan het dan zijn dat bij de onderkant van de deelstreep, waar dus eigenlijk (√x2-2)· (√x2-2) staat. Daar het getal overblijft. Terwijl als je de breuk in de teller weg wilt halen je ook (√x2-2)·(√x2-2) doet, daar de onderkant ineens verdwijnt? Je zou daar dan toch ook het getal over moeten houden?

Solido
Student hbo - woensdag 14 mei 2014

Antwoord

Om wiskunde te doen moet je wel de basisvaardigheden beheersen!

Kijk 's naar Wortels in de noemer wegwerken of Wortels uit de noemer wegwerken.

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 14 mei 2014



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3