De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
|||||||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Re: Re: Re: Re: De afgeleide
Ik kan het nog steeds niet helemaal volgen. Allereerst is het zo dat een kwadraat van een wortel het getal zelf is. Hoe kan het dan zijn dat bij de onderkant van de deelstreep, waar dus eigenlijk (√x2-2)· (√x2-2) staat. Daar het getal overblijft. Terwijl als je de breuk in de teller weg wilt halen je ook (√x2-2)·(√x2-2) doet, daar de onderkant ineens verdwijnt? Je zou daar dan toch ook het getal over moeten houden? AntwoordOm wiskunde te doen moet je wel de basisvaardigheden beheersen!
home | vandaag | bijzonder | gastenboek | statistieken | wie is wie? | verhalen | colofon ©2001-2024 WisFaq - versie 3
|