De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
|||||||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Re: Grafische rekenmachine
Het is inmiddels duidelijk. Waar ik nu nog in dubio over zit is het volgende: we zijn nu bij het hoofdstuk over permutaties/combinaties. De leerling hoort te beschrijven hoe een permutatie gevonden wordt op de GR. Voldoet hij/zij dan met het vermelden van bv 10nPr4 = 5040? AntwoordPersoonlijk zou ik de voorkeur geven aan het scheiden van wiskundetaal en rekenmachinetaal. Maar aangezien we voor bijvoorbeeld permutatie geen aparte notatie gebruiken moeten we misschien toch maar zo'n antwoord accepteren. Het is in ieder geval duidelijk wat de leerling gedaan heeft, dus ik zou zeggen dat hiermee wel voldaan is aan de eisen.
home | vandaag | bijzonder | gastenboek | statistieken | wie is wie? | verhalen | colofon ©2001-2024 WisFaq - versie 3
|