|
|
\require{AMSmath}
Re: Re: Re: Differentieren met breuken en wortels
ik blijf nu nog over met (1/2 · √(0,09 - 0,6x)). nu moet ik proberen die haakjes weg te krijgen om dan te weten wat mijn x is. maar ik doe nu verder via de ketting regel: 1/4(0,09-0,6x)tot de (-1/2)· (-0,6) dus nu moet ik die (0,09-0,6x)tot de (-1/2)proberen makkelijker te schrijven, maar dit lukt niet! snap je wat ik bedoel?
jozefi
3de graad ASO - zaterdag 7 januari 2012
Antwoord
Zal ik 'm gewoon 's voor doen? Dat kan je daarna 's kijken of je dat wilt... $ \eqalign{ & f(x) = - \frac{1} {2}\sqrt {0,09x^2 - 0,6x^3 } \cr & f(x) = - \frac{1} {{20}}\sqrt {9x^2 - 60x^3 } \cr & f'(x) = - \frac{1} {{20}} \cdot \frac{1} {{2\sqrt {9x^2 - 60x^3 } }} \cdot \left( {18x - 180x^2 } \right) \cr & f'(x) = - \frac{{18x - 180x^2 }} {{40\sqrt {9x^2 - 60x^3 } }} \cr & f'(x) = - \frac{{9x - 90x^2 }} {{20\sqrt {9x^2 - 60x^3 } }} \cr} $ Ik vind het mooi, maar eenvoudig is het niet...
|
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zaterdag 7 januari 2012
|
|
home |
vandaag |
bijzonder |
gastenboek |
statistieken |
wie is wie? |
verhalen |
colofon
©2001-2024 WisFaq - versie 3
|