De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Re: Re: Differentieren met breuken en wortels

 Dit is een reactie op vraag 66528 
ik blijf nu nog over met (1/2 · √(0,09 - 0,6x)).
nu moet ik proberen die haakjes weg te krijgen om dan te weten wat mijn x is. maar ik doe nu verder via de ketting regel:

1/4(0,09-0,6x)tot de (-1/2)· (-0,6)

dus nu moet ik die (0,09-0,6x)tot de (-1/2)proberen makkelijker te schrijven, maar dit lukt niet! snap je wat ik bedoel?

jozefi
3de graad ASO - zaterdag 7 januari 2012

Antwoord

Zal ik 'm gewoon 's voor doen? Dat kan je daarna 's kijken of je dat wilt...

$
\eqalign{
& f(x) = - \frac{1}
{2}\sqrt {0,09x^2 - 0,6x^3 } \cr
& f(x) = - \frac{1}
{{20}}\sqrt {9x^2 - 60x^3 } \cr
& f'(x) = - \frac{1}
{{20}} \cdot \frac{1}
{{2\sqrt {9x^2 - 60x^3 } }} \cdot \left( {18x - 180x^2 } \right) \cr
& f'(x) = - \frac{{18x - 180x^2 }}
{{40\sqrt {9x^2 - 60x^3 } }} \cr
& f'(x) = - \frac{{9x - 90x^2 }}
{{20\sqrt {9x^2 - 60x^3 } }} \cr}
$

Ik vind het mooi, maar eenvoudig is het niet...

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zaterdag 7 januari 2012



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3