De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Lineair programmeren

 Dit is een reactie op vraag 55658 
Als ik (0,0) invul dan komt er toch -6 uit?

dus ik zou de grafiek tekenen met (3,0) en (0,2) de x en y uit de grafiek? Het is dus niet zo dat ik y naar de andere kant moet brengen en y= 1,5x - 3 teken?

Ik vind dit hoofdstuk enorm moeilijk. Ik zie de logica niet.

nadien
Leerling bovenbouw havo-vwo - woensdag 21 mei 2008

Antwoord

dag Nadien,

Het klopt dat er -6 uit komt als je (0,0) invult.
Maar waarom teken je de lijn door (3,0) en (0,2)? Die punten liggen toch niet op de grafiek? Of bedoel je misschien de punten (0,-3) en (2,0), want die punten liggen wel op de grafiek.
Hoe je de grafiek tekent, moet je zelf weten. Het kan op de manier zoals je beschrijft: y = 1,5x - 3, maar het kan ook door twee punten te kiezen die zeker op de grafiek liggen (invullen in r, en zorgen dat er nul uit komt).



Maar dan ben je er nog niet.
Als je de grafiek getekend hebt, zul je zien (weer invullen) dat alle punten in het ene vlakdeel een negatieve uitkomst voor r geven, en alle punten in het andere vlakdeel geven een positieve uitkomst.
Je moet in dit geval het vlakdeel kiezen met de positieve uitkomsten.
Ik hoop dat het nu begint te dagen.
Succes,

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 21 mei 2008
 Re: Re: Lineair programmeren 



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3