De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Goniometrische identiteiten

 Dit is een reactie op vraag 50365 
hallo HK,

Ik zou het echt niet weten maar ik maak uit uw antwoord op dat beide methoden gebruikt mogen worden.
Vroeger (studietijd 1947-1953) mochten we dat niet en moesten we van het ene lid naar het ander toewerken.
Besluit: de onorthodoxe methode is wel orthodox blijkbaar!
Vriendelijke groeten,

Lemmen
Ouder - donderdag 19 april 2007

Antwoord

Hoi Hendrik,

niet omdat ik het zeg, maar omdat er blijkbaar geen goede argumenten zijn te vinden om de "niet orthodoxe methode" af te keuren zou ik er bij de studenten/leerlingen die je helpt niet moeilijk over doen.
Zelf heb ik gestudeerd van 1966-1974. In die periode werd het al gebruikelijker de docent om argumenten te vragen waarom je iets zou moeten doen op de manier waarop het wordt aangebracht. In mijn werk als wiskundedocent sindsdien is dit steeds normaler geworden. (Hoewel ik mezelf ook wel eens betrap op: "omdat ik het zeg")
"Gezag" kan eigenlijk alleen nog maar op grond van argumenten; dat is normaal geworden in de opvoeding en misschien ook wel beter.

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
donderdag 19 april 2007



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3