De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Re: Procent

 Dit is een reactie op vraag 49514 
IK snap heel goed wat jij bedoelt met niet duidelijk zijn maar zo krijgen wij als ouders het huiswerk onder onze neus. Toch wil ik u nogmaals dank u zeggen.

birgit
Ouder - dinsdag 6 maart 2007

Antwoord

Dat begrijp ik, daarom is het goed om bij foute antwoorden of onbegrip van leerlingen altijd te na te gaan wat de redenering is of wat nu precies het probleem is. Niet zelden blijken leerlingen de vraag gewoon verkeerd te begrijpen (en de docenten soms ook). Soms ligt dat aan de leerling, maar soms ook aan de auteurs...

Zo'n vraag over die melkflessen kan beter: 'je koopt 4 flessen maar je hoeft er maar 3 te betalen' of 'je koopt 4 flessen en je krijgt een extra fles gratis'. Het is een geval van ophefbare onduidelijkheid. Je moet de dingen nooit moeilijker maken dan ze zijn, maar ook niet makkelijker...

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 6 maart 2007



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3