De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Deelbaarheid

hallo,

ik heb de opdracht gekregen om een lesvoorbereiding te maken ivm deelbaarheid (met de getallen 2,5,4,25,9,3)
Nu ik weet perfect hoe je dit doet, en hoe ik dit zou kunnen uitleggen, maar het probleem is dat we ons moeten baseren op de vorige lesinhouden, en die zijn; Delers en veelvouden, Dellbaarheid van een som en een verschil.
Dus dit hebben de leerlingen gezien, wat allemaal heel logisch lijkt en is, maar ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen om hier een les over te geven. Zou u mij misschien wat tips/hints kunnen geven, dank bij voorbaat.
(het is voor de leerlingen van een eerste graad)

Lynn

lynn
Student Hoger Onderwijs België - vrijdag 15 oktober 2004

Antwoord

Dag Lynn,

Ik zou gebruik maken van de veelvouden van die getallen. Bv: bekijk een paar veelvouden van 25, en merk zo op dat die getallen elkens eindigen op 25, 50, 75 of 00. Voor 3 en 9 bv kun je bij enkele veelvouden opmerken dat de som van de getallen telkens deelbaar is door 3, resp 9.

Ik zou dus een paar veelvouden uitrekenen en daaruit eigenschappen van deelbaarheid opmaken.

Misschien kan dit jou helpen?

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 19 oktober 2004



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3