De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Marktonderzoek: emailenquete

Voor mijn afstudeeropdracht heb ik een emailenquette gehouden onder bezoekers van nieuwsgroepen.
In totaal heb ik 1000 personen per mail bereikt. De respons is 7,5% met 75 ingevulde enquetes retour.
Analyse heb ik met spss uitgevoerd

Nu moet ik enkele uitwerlingen inzake marktonderzoek uitvoeren.
Zoals steekproefomvang, das lastig volgens mij want er zijn 9,2 personen met internet. De steekproef omvang zal dan heel groot zijn.
En wat kan ik zegggen over de validiteit, en betrouwsbraaheid percentage.

Ik hoopp dat 1 van jullie mij kunnen helpen want ik kom er niet uit!

Alvast bedankt!

Groet,

Ernesto

Ernest
Student hbo - dinsdag 23 september 2003

Antwoord

Sorry,

uit een enquete met een respons van 7,5% kun je alleen de conclusie trekken dat 92,5% het niet de moeite waard vond te reageren.
Proberen conclusies te trekken uit de wel ingestuurde enquetes is natuurlijk waanzin, immers deze groep (de wel instuurders) zijn een uitzondering vergeleken met de gehele populatie. Het is zeer aannemelijk dat ze ook op de ingevulde vragen anders zullen reageren dan de gehele populatie.

Van een medebeantwoorder nog de volgende reactie:
Voor mijn eigen eindwerk had ik ook een lage respons via Internet en heb ik dat gewoon laten vallen. Probleem dat er bij kwam dat vooral de 'freaks' reageerden die meer dan 5 uur per dag op het internet zaten en dat was in de antwoorden duidelijk te zien.

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
vrijdag 26 september 2003



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3