De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Tweedegraadsvergelijking

 Dit is een reactie op vraag 14049 
De bedoeling was om de discriminant te zoeken en x.
Is dit niet altijd zo bij een tweedegraadsvergelijking ????

P.S. Dit zijn twee opgaven uit een werkboek van de school in verband met tweedegraadsvergelijking !

Johan
Ouder - maandag 8 september 2003

Antwoord

Nee hoor, dat is zeker niet altijd de bedoeling. Je kan ook extrema, afgeleiden, etc... zoeken. Of de grafiek tekenen. Het gaat er gewoon om dat je op een beleefde manier een vraag stelt en niet doet alsof wij een antwoordenboekje zijn. Ik hoop dat u dit begrijpt.

Als er meerdere letters in staan moet erbij verteld worden welke de veranderlijken zijn. De tweede vergelijking is namelijk ook kwadratisch in y.

1)
D=32*a*b+16*a2+16*b2
x1=-4*1/b
x2=4*1/a

2)
D=25*y2
x1=1/2*y
x2=-2*y



Koen Mahieu

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
maandag 8 september 2003



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3