Verschillende afgeleiden bij een functie?
opgave: (4-9x2)/(3x2-2x) hiervoor kan ik 2 verschillende uitkomsten bekomen een is: [(-18x)/(3x2+2x)] - [((4-9x2)(6x-2))/(3x2-2x)2] de andere is maar een breuk: (30x3-2x2-24x+8)/(3x2-2x)2 Welke in nu de correcte voor de leerkrachten? Dank je
Metin
3de graad ASO - woensdag 31 maart 2004
Antwoord
Als beide vormen op hetzelfde neerkomen, dan zal de leerkracht geen verschil mogen maken qua honorering. Omdat het voor veel leerlingen lastig blijkt te zijn om van twee breuken één breuk te maken, kun je 'gedwongen' worden om die herleiding uit te voeren, en dan zal er wel een verschil in waardering van de antwoorden zijn. Omdat de afgeleide vaak nulgesteld moet worden, is het hebben van één breuk prettiger dan jouw eerste antwoord.
MBL
woensdag 31 maart 2004
©2001-2024 WisFaq
|