Thanx! (jullie hebben wel degelijk geholpen hoor, waar denken jullie dat die formule vandaan komt?! hihi)
Maar nog even een vraagje, 345 is de respons die we willen. Hoeveel enquêtes moeten we daar nu voor uitgeven? Gezien het grote belang van de enquête zullen we de enquête z.g.m. promoten en we verwachten dan ook een hoog percentage respons! (of zijn we dan té optimistisch?!)
En, maakt het voor de betrouwbaarheid ook uit dat we van elke vestiging alle unitmanagers pakken en de rest van het aantal aanvullen met medewerkers? Of moet dat in verhouding zijn?
Met vriendelijke groet,
Bernadette
Bernad
Student hbo - donderdag 11 december 2003
Antwoord
Hoeveel enquêtes je moet uitzetten is altijd een gok. Wanneer mensen zich betrokken voelen dan reken ik meestal op een respons van 20%. Vaak is het resultaat dan wat beter. 35% respons vind ik hierbij al een buitengewoon goed resultaat.
Als je alle unitmanagers ondervraagt, krijg je een probleem met de representativiteit van je onderzoek. Dat lijkt me ongewenst. Het zijn er 92, wanneer die allemaal zouden antwoorden lijkt het probleem van die representativiteit mij toch behoorlijk. In verhouding is waarschijnlijk het beste.