Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

Vergelijking

Ik heb een probleem ik heb veel opgezocht maaar ik kom niet uit kun je mij helpen?
de vraag luidt: De noemer van een breuk is 2 meer dan de teller. Telt men bij de noemer en teller 10 op, dan is het quotiënt van de nieuwe breuk door de oude gelijk aan 21/17. Bepaal beide breuken

ik denk dat het volgende vgl is ik weet niet of het juist is mmar ik zit vast.

((x + 10)/(x+12)/(x)/(x+2))= 21/17

is dat juist ? de rest zit ik vast

HH
2de graad ASO - vrijdag 16 mei 2003

Antwoord

Delen door een breuk is hetzelfde als vermenigvuldigen met het omgekeerde:
q11142img1.gif

WvR
zaterdag 17 mei 2003

©2001-2024 WisFaq