De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: vergelijkingen met vraagstukken

 Dit is een reactie op vraag 8961 
Waarom is het 1/3? Ik denk dat het 2/3 is; ik snap dus niets van wiskunde hé...
Dank u en groetjes van
Babette

babett
1ste graad ASO-TSO-BSO - maandag 24 maart 2003

Antwoord

De persoon heeft x bef in z'n bezit.
We kijken bij de oplossing van het probleem telkens naar wat hij op zak heeft.
Hij geeft 2/3 van z'n geld uit.
Dan heeft hij nog 1/3x over.
Vervolgens heeft hij 400 bef uit.
Over: 1/3x - 400
Dan heeft hij 1/4 van het overschot (dus van wat hij heeft) weer uit. Over: 3/4 van wat hij daarvoor had.
En de rest snap je natuurlijk wel!!!

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
maandag 24 maart 2003



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3