De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Re: Bereik

 Dit is een reactie op vraag 85834 
Bij x = 1,5 zit een maximum. Hoe moet ik weten waar hij stijgt en daalt? Ik moet ook de coördinaten van het buigpunt bereken, heeft dit er misschien mee te maken?

Kaylee
Leerling bovenbouw havo-vwo - dinsdag 13 maart 2018

Antwoord

Wat zegt je boek over het verband tussen het teken van de afgeleide en stijgen/dalen van de functie? En hoe weet je dat daar een maximum zit?
Aan het buigpunt zijn we nog niet toe; heb je het bereik al bepaald?
Als bij $1{,}5$ inderdaad een maximum zit weet je nu al iets over het bereik.

kphart
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 13 maart 2018
 Re: Re: Re: Bereik  



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3