De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Kegelsneden

Hallo Wisfaq'ers, ik doe samen met 2 klasgenoten (5VWO) een wiskunde PO over het IQ. Dit is de eerste keer dat ik hier een vraag stel, ik hoop dat jullie hem kunnen beantwoorden!

We snappen bij de volgende vraag wel wat de bedoeling is, maar niet hoe we hem moeten uitwerken, ik hoop dat jullie dit ons duidelijk kunnen maken en een kleine voorzet geven:

Ga uit van een groep personen waarvan het IQ normaal verdeeld is. Bedenk een viertal opgaven over deze groep personen, je moet de vragen zo formuleren dat van elk van de grootheden gemiddelde, standaardafwijking, oppervlakte en grenslijn minstens 1x berekend kunnen worden.

Alvast bedankt,

Roy, Lenie en Mark.

Antwoord

Bij een gegeven m en s kan je voor elke 'x' bepalen hoeveel procent een lagere IQ heeft (oppervlakte). Zoals je ziet heb je te maken met 4 min of meer 'vrij' te kiezen grootheden. Voor het maken van een opgaven kies je er 3 en laat je de 4de uitrekenen!? Voor de kans (de oppervlakte) kan je dan nog wat variatie aanbrengen met 'groter dan' of 'groter dan ... maar kleiner dan...'. Je kunt ook nog eens kijken naar HAVO-examens van wiskunde B1... daar komen dit soort opgave regelmatig voor....

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Vlakkemeetkunde
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:19-5-2024