De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Derdegraadsvergelijking

Hallo, ik heb lang zitten puzzelen maar ik ben er uiteindelijk niet achter gekomen hoe ik mijn probleem kan oplossen, mijn probleem is namelijk het omschrijven van formules.

A=B·C
C=A/B
Dat is vrij simpel omdat je namelijk de letters kan verwisselen voor letter 6=2·3 dus 3=6/2

Maar als er zoiets komt dan snap ik het niet meer:

A = B · (C/(D·E))
E = ????

Wat zijn nou eigenlijk precies de regels voor het omschrijven van formules? En hoe kan je het toepassen? Het was iets met delen door aan de andere kant, ik heb eigenlijk nergens een duidelijk uitleg kunnen vinden dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Antwoord

In dit geval heb je voldoende aan de wetenschap dat:
  • Bij een vergelijking mag je links en rechts vermenigvuldigen (c.q. delen) door hetzelfde getal
q49726img1.gif

Verder is handig te weten dat je bij een breuk tellen en noemer door hetzelfde getal mag delen (c.q. vermenigvuldigen).

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Vergelijkingen
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:19-5-2024