De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Breuksplitsen

INLEIDEND VERHAAL:
Bestaat er bij studenten tussen de geslachten een verschil in prestaties? Een grote universiteit classificeerde alle studenten die in een bepaald jaar begonnen met een promotieonderzoek volgens de 6 jaar later bereikte
status. De gebruikte categorieën waren 'gepromoveerd', 'nog bezig' en 'afgehaakt'. Hieronder zijn de gegevens vermeld.

----------------------------------------------
Geslacht
-------------------------
Status Mannen Vrouwen
----------------------------------------------
Gepromoveerd 423 98
Nog bezig 134 33
Afgehaakt 238 98
----------------------------------------------

VRAAG:
Wat voor soort grafiek moet ik hierbij maken om de vraag te visualiseren? Is dit b.v. een staafdiagram met voor iedere status twee staven (een voor de mannen en een voor de vrouwen). Of moet het een gesegmenteerd staafdiagram worden met één staaf voor mannen en één voor vrouwen, en dan binnen ieder staaf de drie status-mogelijkheden. Wat denkt u dat geschikter is -- de relatieve of de absolute aantallen te tekenen?

Antwoord

Zelf vind ik deze wel mooi (Excel):

q34719img1.gif

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Breuksplitsen
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:19-5-2024