De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Breuk

Hallo
In mijn cursus staat het volgende geschreven:
Zij A een deelverzameling van R. We noemen A open als A leeg is of als er rond elk punt a Î A een d$>$0 bestaat zo dat]a-d, a+d[Í A.
Maar stel nu dat ik volgend gesloten interval heb: [5,10], dan neem ik voor d=1 en voor a=7. Dan vind ik toch ook een open interval ]6, 8[ dat gelegen is binnen [5,10]?
Die definitie is dan toch niet ruim genoeg? Of mis ik iets essentieels in mijn denkmethode? Zelfs als ik voor a=5,4 kan ik ook nog altijd een d$>$0 vinden zodat het open interval gelegen is binnen mijn gesloten interval...
Kan iemand mij helpen?
Bedankt!

Antwoord

En wat doe je wanneer a = 5 of wanneer a = 10?

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Differentiaalvergelijking
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024