µ=110 en =13
dit gaat over heel veel appels, je moet ze indelen in vier gewichtsklassen die elk uit evenveel appels moeten bestaan:
je gaat aan de gang met vuistregels etc, en je vindt het volgende:
klasse 1=[0;101,23],
klasse 2=101,23;110],
klasse 3=110;118,77],
klasse 4=118,77;
mijn vraag:
stel je hebt deze indeling gemaakt,nu krijg je een verdeling van gewichten van appels, waar moet je de appels met een gewicht zoals de grenswaarden dan indelen, dus bv:
waar deel je een appel van 110 gram in, waar deel je er een van 101,23 in enz?
en ik heb hier nog een vraag over:
het is misschien iets wat ik echt al zou moeten weten maar:
waarom worden deze en deze ]tekentjes op bepaalde plaatsen gebruikt in de som?
alvast heel erg bedankt voor het antwoorden?anne zwart
15-12-2002
De gebroken en rechte haakjes worden gebruik om intervallen aan te geven. Een gebroken haakje ( of ) betekent dat de grenswaarde er niet bijhoort. De rechte haakjes ([ en ]) betekenen dat de grenswaarde er wel bij hoort.
Dus [0;101,23] betekent alle waarde van 0 (inclusief 0 zelf) tot en met 101,23 horen in deze klasse.
Zo betekent 101,23;110] alle waarde vanaf 101,23 (101,23 zelf niet (die zat immer al in klasse 1)) tot en met 110.
Enzovoort..., dus 110 komt in klasse 2 en 101,23 in klasse 1.
Voorbeelden:
[-3,4] alle getallen van -3 tot en met 4 <-3,4] alle getallen tussen -3 en 4 of 4 zelf. <-5,> alle getallen groter dan -5 [-5,> alle getallen groter of gelijk aan -5 <¬,Ö2] alle getallen kleiner of gelijk aan Ö2
WvR
15-12-2002
#5963 - Kansrekenen - Leerling bovenbouw havo-vwo