Dit antwoord helpt me al een eind in de goede richting, maar wat bedoelt u met "vrijheidsgraden"? En wat voor soort grafieken (voorbeelden?) ontstaan bij deze mogelijkheden? En maakt het uit of je een stijgende of dalende (-) lijn gebruikt, of is dit alleen een spiegeling van de grafiek in de x-as of y-as?
Ik hoop dat u (of anderen) hier verder antwoord op kunnen geven, alvast bedankt in ieder geval.Emiel Derks
9-5-2003
vertel eerst maar eens welke richting je opmoet voordat ik nog meer tijd investeer in het proberen te beantwoorden van je vragen. Wat wil je nu eigenlijk weten en waarom? Wees eens duidelijk...
groet Martin
PS: wat is de graad van een functie? dimensie...
wat is vrijheid? de mogelijkheid te kiezen...
samen: de mogelijkheid een dimensie zelf te bepalen...
ax+b heeft 2 vrijheidsgraden, nl a en b
cx2+dx+e heeft 3 vrijheidsgraden, nl c,d en e
en het quotient van de twee heeft niet 5 vrijheidsgraden (a,b,c,d en e) edoch slechts '4' (A,B,D en E). (4 is gequoteerd omdat het niet helemaal het juiste antwoord is maar voor jouw doelstelling is het goed genoeg...).
MvdH
9-5-2003
#10773 - Functies en grafieken - Leerling bovenbouw havo-vwo