\require{AMSmath} 3. Differentiaalquotiënt Met behulp van het differentiequotient kan je het differentiaalquotient in een punt benaderen. We schrijven dan: $f:y=x^2-4x+4$differentiaalquotiënt=$\left[\large\frac{dy}{dx}\right]_{x=3}$ BenaderenDat kan bijvoorbeeld zo: $\left[\large\frac{dy}{dx}\right]_{x=3}\approx\large\frac{f(3,01)-f(2,99)}{0,02}=\frac{1,0201-0,9801}{0,02}\approx 2$ ©2004-2024 WisFaq
\require{AMSmath}
Met behulp van het differentiequotient kan je het differentiaalquotient in een punt benaderen. We schrijven dan: $f:y=x^2-4x+4$differentiaalquotiënt=$\left[\large\frac{dy}{dx}\right]_{x=3}$ BenaderenDat kan bijvoorbeeld zo: $\left[\large\frac{dy}{dx}\right]_{x=3}\approx\large\frac{f(3,01)-f(2,99)}{0,02}=\frac{1,0201-0,9801}{0,02}\approx 2$
Met behulp van het differentiequotient kan je het differentiaalquotient in een punt benaderen. We schrijven dan:
$f:y=x^2-4x+4$differentiaalquotiënt=$\left[\large\frac{dy}{dx}\right]_{x=3}$
$\left[\large\frac{dy}{dx}\right]_{x=3}\approx\large\frac{f(3,01)-f(2,99)}{0,02}=\frac{1,0201-0,9801}{0,02}\approx 2$
©2004-2024 WisFaq